Tain Dragos

Tain Dragos

Ție îți place sexul?

23 / 100


Mie îmi place sexul. Probabil și ție îți place dacă nu ești asexual.

Deși face parte din viața noastră, sexul este un subiect tabu dar totodată atrage atenția. Probabil și ție ți-a atras atenția atunci când ai dat click pe acest articol. Așa e de când lumea.

Știi când erai mic si ți se spunea să nu faci anumite lucruri și fix alea pareau cele mai interesante? 

 La fel este privit și sexul în publicitate. Atrage atenția, captează și uneori chiar inspiră sau pur și simplu campania respectivă dă de pâmânt cu întreg conceptul.

În acest articol am explorat câteva aspecte ce țin de prezența sexului în publicitate. Practic, am ales câteva campanii care s-au folosit de acest subiect tabu pentru a-și atinge obiectivele de marketing

Durex

 Nu poți să vorbești de prezența sexului în publicitate fără să aduci în discuție brandul Durex. Ei efectiv vând sex prin campaniile pe care le crează.

Acest set de reclame face parte din campania Durex  – Cheaper și cred că mesajul este destul de clar. Adesea, un prezervativ poate fi o investiție pe termen lung dacă nu ai în plan procreerea.

Advertising Agency – Espiral DP, Guayaquil, Ecuador

Samsung – True Beauty is curved

O reclamă interesantă plină de delicatețe și feminitate este reclama de la bine cunoscutul brand Samsung – True Beauty is curved. Analogia dintre o femeie și un laptop poate parea puțin agasanta pentru unii, însă mesajul pe care dorește să-l transmită Samsung  prin acestă reclama este unul simplu și concis.

Totul se rezumă la designul revoluționar prin care Samsung SF notebook își arată adevarata frumusețe. Campania a rulat în Olanda în jurul anului 2011 iar agenția care s-a ocupat de întreg conceptul a fost Cheil, Delft, Netherlands.

BMW

Această reclamă provocatoare a fost creată de BMW în anul 2008 pentru a promova revânzarea mașinilor premium în rândul consumatorilor.

Textul – You know you-re not the first, But do you really care? A provocat un întreg buzz în acele vremuri, deja zbuciumate de prea cunoscuta criza financiara.

Din ce știu acestă campanie a fost blamată de câtre femei și acuzată de sexism sau obiectualizarea femeii.

O strategie de shock marketing sau o greseală? Indiferent de răspuns, cert este că pentru perioada aceea multe femei au renunțat la brandul BMW.

Credits –  BBDO, Athens 

Coca-Cola

Coca-cola este unul dintre cele mai recognoscibile branduri din lume împreună cu toate campaniile acestora. Da, aici vorbim de bugete exorbitante de marketing și percepția pe care o au în mintea consumatorilor. Dar chiar crezi că a menține un brand cunoscut este chiar așa ușor când vorbim de 132 de ani pe piață?

Brandingul lor se bazează în general pe conceptul de familie însă nu ezită să strecoare uneori și diverse elemente cu referire la sexualitate.

Exemplul de mai sus este perfect pentru a ilustra simplitatea unui vizual în publicitate. Poate mintea unora este perversă însă e clar că din punct de vedere compozițional această fotografie face trimitere la sex într-un mod sublim.

O pereche frumoasă de…

Genunchi

Nu mai este un mit că agenția McCann Erickson face unele dintre cele mai interesante campanii în lumea publicității. Această campanie bazată tot pe simplitate și sexualitate atrage atenția într-un mod inedit.

Nu, nu sunt sânii unei femei așa cum crezi la prima vedere, sunt o pereche frumoasă de genunchi. Acest vizual împreună cu copywritingul spun totul într-o manieră atât de minimalistă.

Campanie realizată de McCann Erickson și a rulat în Thailanda.

Apropo…

Ce poți vinde cu ajutorul sexului?

Teoretic nu poți vinde chiar orice. Acest teren poate fi unul minat și poate să aducă foarte mult hate pentru tine sau brandul tău. Iată câteva industrii unde poți folosi acest tip de concept:

  • Industria de sănătate și igienă
  • Beauty
  • Alcool
  • Entertainment
  • Travel
  • Fashion
  • Medicină & Farma

Alte reclame care mi-au atras atenția 👇

Un exemplu de așa nu – D&G

Un exemplu de așa da 👇

Campanii de marketing prin Tinder

 Tinder este o aplicație cunoscută pentru cei interesați de dating și totodată poate fi un teren extraordinar pentru oamenii de marketing ce vor să vândă produse sau servicii prin sex.

Cum pot face asta? Iată un exemplu de promovare pe Tinder

Domino’s Pizza

Domino’s Pizza a celebrat ziua de Valentine’s Day împreună cu potențialii clienți chiar pe Tinder. Cum au făcut asta?

Au creat un cont prin care atunci când aveai match cu acesta, ei îți ofereau pizza gratuită sau un discount considerabil.

Campania s-a putut bucura de o viralitate fabuloasa, unde aproximativ 234.000 de consumatori au interacționat cu brandul.

O concluzie…

Sexul în publicitate poate adesea să rupă anumite standarde și să creeze viralitate însă trebuie privit și reversul medaliei. Există riscul ca produsul tău să fie greșit perceput și asociat cu elemente precum sexualitatea și erotismul.


Dacă nu vinzi sex, probabil că nu îți dorești asta. Din acest punct de vedere trebuie să fii foarte atent. Poți lua un exemplu de marketing făcut bine de la Domino Pizza, care a reușit să creeze o relație specială cu utilizatorii aplicației Tinder și transformandu-i în consumatorii produsului său.

 Acestea sunt câteva exemple prin care sexul a fost folosit în publicitate și mie mi-au atras atenția. Dacă știi și tu câteva reclame interesante poți lăsa câteva exemple mai jos în comentarii.

Share this post

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email