Tain Dragos

Tain Dragos

Idei de promovare pentru un barbershop

68 / 100

 Am observat în ultimii ani o tendință de creștere în piață al frizeriilor și al saloanelor de înfrumusețare, unde tot mai mulți oameni se specializează în aceste domenii, urmând ca ulterior să-și  deschidă pe cont propriu un astfel de business.

 Acest lucru este mai mult decât îmbucurător și onorabil că tot mai mulți oameni au în sange spiritul antreprenorial.

 Chestia e că majoritatea frizeriilor cu vechime în piață se pot bucura de propria clientelă formată din clienți fideli și recomandările acestora. Totuși, cei care pornesc acum la drum într-un astfel de business nu se pot bucura de același număr de clienți și nu știu cum să-și crească vizibilitatea.

 Indiferent că ai închiriat un scaun sau deții chiar tu frizeria, ai nevoie de câteva idei pentru a te lansa, mai ales la început.

idei-promovare-barbershop
idei-promovare-salon

Iată câteva idei de marketing pentru promovarea unui barbershop:

Branding

 Depinde foarte mult cum vrei tu să te vinzi ca frizer și cum vrei să te poziționezi în mintea consumatorului. Pentru început, creează un set de valori pentru afacerea ta și ulterior alege un logo și un slogan care să redea cel mai bine vocea brandului tău. 

Dar branding înseamnă mai mult decât un logo și un slogan…

La un branding cât mai bun contribuie și modul prin care comunici cu clienții tăi, produsele pe care le folosești sau  dress code pentru angajați. Toate acestea ajută la crearea unei impresii în mintea cliențiilor tăi. Este foarte important fiecare element pentru că toate acestea contribuie la diferențierea ta  într-o piață din ce în ce mai competitivă.

 Entertainment pentru clienții tăi

 În funcție de brandingul pe care l-ai ales, poți apela la diverse trucuri pentru a ține oamenii în priză atunci când așteaptă programarea.

 Poți alege cu grijă revistele, un ziar interesant, jucării pentru copii atunci când părinții vin însoțiți de aceștia sau chiar un PlayStation. Acest lucru v-a face ca timpul de așteptare al clienților să fie o adevărată plăcere.

Colaborează cu un fotograf

Un fotograf este unul dintre partenerii tăi de bază atunci când vrei să promovezi un barbershop. De ce spun asta? Din proprie experiență, având în vedere că și eu cochetez cu domeniul fotografic de ceva timp.

 În primul rând te poate ajuta să-ți generezi conținut atât foto cât și video pentru platformele tale sociale și astfel îți vei mări notorietatea. Poți crea niște frizuri demne de admirat și distribuit în spațiul public la o calitate înaltă.

 În al doilea rând și fotografii au adesea nevoie de un hairstylist pentru ședințele foto la care lucrează. Un parteneriat profesional între un fotograf și un hairstylist este o oportunitate extraordinară pentru a te promova.

Extra- Poți acorda frizuri gratis pentru cei care se oferă să fie fotografiați. 

Social Media

 Ai găsit un fotograf care îți surprinde cele mai tari coafuri în diverse fotografii și videoclipuri însă vei avea nevoie să le afișezi undeva.

 Promovarea pe social media nu este deloc o noutate pentru tine și știi cât ai nevoie de aceasta. Alege să comunici eficient pe platformele sociale și să interacționezi în mod constant cu audiența ta. 

Idei de postări:

  • Fotografii & Videoclipuri cu diverse frizuri
  • Fotografii cu tine și echipa ta
  • Infografice cu tendințe în materie de coafuri
  • Story cu before/after
  • Fotografii de la diverse târguri 

…și lista poate continua.

 Poți începe cu o pagină de facebook și una de instagram în care să postezi regulat.

Alte platforme pentru a te promova online sunt Pinterest pentru idei de coafuri, dar nu e de neglijat nici TikTok pentru e genera content mai ales când vrei să te adresezi unei audiențe mai tinere.

Website & Blogging

 Poți merge mai departe prin crearea unui site web pentru a gestiona mai ușor programarea clienților tăi.  Tot pe site vei putea posta noutăți, un portofoliu sau orice alt tip de conținut.

 Un blog este o sursă excelentă de a atrage mai mulți vizitatori pe website și le vei putea câștiga încrederea mult mai ușor prin crearea de conținut valoros pentru aceștia.

Chiar dacă aceste modalități înseamnă un efort în plus pentru tine, poate fi un factor diferențiator între afacerea ta și concurență.

Axează-te pe recomandări

 Trebuie să recunoaștem că principalul canal de promovare al unui salon de înfrumusețare sau al unui barbershop este publicitatea prin recomandare. Fiind vorba de prestarea unui serviciu, oamenii pot recomanda cu încredere salonul tău prieteniilor sau familiei.

 Pentru a te folosi eficient de acest canal de promovare, poți printa diverse cărți de vizită prin le poți oferi clienților tăi actuali. Pentru a mări șansele de recomandare, oferă o carte de vizită cu reducere de 20% la prima frizura. 

Astfel, clienții tăi vor oferi acele cărti prietenilor, iar cei din urmă se vor bucura de o reducere a serviciilor tale.

Recompenesează clienții fideli

Nu doar clienții noi să aibă de câștigat, ci cel mai indicat este să-i fidelizezi pe cei existenți.

 Un program de fidelizare bine întocmit va face ca actualii clienți să se simtă apreciaț iar ei vor aprecia la rândul lor acest lucru.

Poate fi vorba de o tunsoare gratis la un anumit număr de ședințe sau oferirea de produse gratuite.

Un contest pentru a crește vizibilitatea

Dacă ești la început și nu numai, poți crea diverse campanii de tip tombolă pe social media. Tu vei oferi ceva la schimbul comentarilor sau distribuirilor potențialilor tăi clienți.

Dacă premiul este unul pe măsura, oamenii se vor conforma cerințelor campaniei tale. Totuși nu exagera cu aceste cerințe deoarece pe mulți îi descurajează să participe.

Google My Business

Mai ales când vine vorba de afaceri locale, Google My Business este aliatul tău în procesul de promovare. Cu ajutorul acestui tool gratuit de la google te vei putea lista în rândul căutarilor pe plan local.

De exemplu dacă te intri pe Google și scrii cuvantul frizerie, motorul de căutare îți va accesa locația pentru a îți oferi în timp real cele mai apropiate frizerii din zona ta.

 Acestea sunt doar câteva idei de bază pentru promvarea unui barbershop. Pentru mai multe idei de promovare, îmi poți urmări blogul sau mă poți contacta pe mail.

Share this post

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email