ce-este-content-marketing
Tain Dragos

Tain Dragos

Ce este content marketing?

89 / 100

Content marketingul este nucleul oricărei activități de marketing în zilele noastre. Este un proces creat și conceput pentru a comunica și a clădi o relație cu potențialii tăi consumatori.

Astăzi lumea de content marketing este mai degrabă vazută ca un câmp de luptă anevoios unde antreprenorii încearcă să-și vândă cursurile pe sute de dolari.

Dar este mai mult de atat, mai mult de un articol pe blog, sau o postare pe facebook. 

Așa că hai să aflăm mai multe…


Din acest articol vei afla:


Ce este content marketing?

Content marketing
Digital marketing
Marketing prin continut
Ce este content marketing?

 Content marketingul este o abordare de marketing strategică, axată pe crearea și distribuirea conținutului. Contentul trebuie să fie consistent, valoros și relevant pentru a atrage și a crea o retenție asupra unei audiențe bine definite. 

Content Marketing Institute

Pentru mult timp marketingul a fost văzut ca un logo, un slogan și câteva reclame amplasate strategic pe diverse panouri publicitare. Aceste elemente ce se regăsesc în Outbound Marketing nu mai sunt la fel de valoroase pentru consumatori în zilele noastre.

Cumva mintea consumatorului a învățat să evite reclamele care adesea sunt irelevante și agasante.

În schimb content marketingul este o parte integrată din Inbound Marketing, care a apărut ca răspuns al schimbării comportamentului consumatorilor, la nivel de percepție, în privința publicității agresive din trecut (Outbound Marketing).

Altfel spus…

Oamenii nu mai sunt interesați de panourile publicitare și sloganurile lipsite de orice urmă de creativitate. Aceștia caută să aducă un impact pozitiv în viețile lor, fie că e vorba de un articol pe blog, un video interesant sau o fotografie. Toate aceste forme de conținut pot fi create chiar de un fotograf profesionist, un scriitor sau un marketer.


Conținutul poate fi în mai multe forme:

  • Videoclipuri 
  • Articole pe Blog 
  • Fotografii 
  • E-Mail
  • Podcast
  • Webinar
  • Infografice

și lista poate continua.

Cum am spus și mai sus, conținutul trebuie să fie relevant, consistent și valoros pentru a câștiga inimile celor care interacționează cu acesta. Fără aceste proprietăți, strategia de content marketing e sortită eșecului încă din faza incipientă.

Acestea fiind spuse…

Cel mai bun exemplu care îmi vine în minte când e vorba de content marketing este  Gary Vaynerchuk.

 Este unul dintre puținii antreprenori și speakeri pe care îi urmăresc cu interes și îi respect pentru ceea ce fac și ce spun. Indiferent că vorbim de Podcast, Blog, YouTube, LinkedIn, Instagram sau TikTok, este efectiv peste tot. 

Începutul

După 10 ani





Pentru mai multe detalii just google it. Il găsești pe orice platformă posibilă.


De ce este important content marketingul?

Contentul încă e rege.

Pentru a înțelege mai bine, hai să vedem principalele avantaje pe care le aduce content marketingul strategiei tale de marketing.

Content marketing
Digital marketing
Marketing prin continut
Ce este content marketing?

Content marketingul te ajută în procesul de conversie

 Am început cu asta fiindcă toate eforturile de marketing trebuie să aibă un rezultat. Scopul final al acestora este conversia. 

Prin content marketing poți oferi informații utile despre tine și afacerea ta care să te ajute să creezi puncte de contact cu publicul tău țintă. Astfel, le vei câștiga încrederea și ar putea cumpăra mai ușor produsul sau serviciul tău. 

Content marketingul loializează

Whop! Prin conținutul creat oamenii încep să interacționeze cu brandul tău. Avantajul creării de conținut, te ajută nu doar la conversie, dar și loializează clienții.

Dacă modul prin care comunici rezonează cu publicul tău țintă, aceștia vor deveni clienți loiali sau poate chiar ambasadorii brandului tău.

Amplifică notorietatea brandului tău

 Oamenii încep să citească, vizualizeze sau să distribuie conținutul tău și astfel vei avea parte de mai multă notorietate.

 Cu ajutorul social media, poți vedea în timp real ce discută audiența în jurul brandului tău.

Crește gradul de credibilitate

Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primește nimic

Gheorghe Dinică

Se aplică și în marketing.

Prin conversația pe care o creezi cu publicul tău țintă cu ajutorul conținutului, poți sparge anumite bariere de comunicare și astfel câștigi credibilitatea audienței tale.

Un ROI incredibil

ROI sau Return of Investment este Dumnezeul activităților de marketing și al businessului în general. Dacă eforturile pe care le depui, nu aduc rezultate, ei bine sigur ai nevoie de o altă abordare.

Content marketingul se bazează foarte mult pe o creștere organică în ceea ce privește relația ta cu publicul țintă.

Cât te costă din punct de vedere financiar să scrii un articol pe blog, să postezi fotografii cu tine sau businessul tău? 

Practic, să faci conținut în zilele noastre, ai nevoie doar de un telefon sau un laptop și puțină inspirație. 

Da știu, lucrurile nu sunt chiar așa simple, necesită timp și alte abilități, însă rezultatul final vorbește de la sine.

Aduci valoare în piață

Un aspect de bază pe care trebuie să-l ai în vedere pentru strategia ta de content marketing este modul prin care aduci valoare oamenilor care interacționează cu tipul tău de conținut.

Crești traficul pe site – (SEO)

 Este greu de crezut că multe dintre afaceri nu au prezență online în zilele noastre. Fie că vorbim și de o simplă pagina de facebook sau instagram, sunt lucruri esențiale pentru orice tip de business. Da, aici intervine și nișa sau industria, dar come on, și bunicii noștri au acum conturi de facebook.

 Pe lângă prezența de pe rețelele sociale, un business care se respectă are nevoie de un website. Fie că este site de prezentare sau un magazin online în toată regula, website-ul are capacitatea să atragă potențiali clienți prin anumite moduri.

 Una dintre modalitățile de a atrage clienți noi, este prin SEO ( Search Engine Optimization). Dar ghici ce, pentru o strategie SEO ai nevoie de conținut pe site care să ajute potențialii clienți să ajungă mai ușor la tine.

Noi, oamenii de marketing, vorbim mereu despre beneficii, însă hai să vedem și care sunt dificultățile pe care le întâlnești atunci când vrei să faci content marketing:


Costă

  Și nu mă refer la partea financiară ci mai mult la timpul pe care-l necesită pentru a crea și a vedea primele rezultate.

 Probabil nu îl poți face singur datorită efortului pe care-l necesită întreg procesul însă rezultatele sunt de-a dreptul wow.

Necesită anumite abilități

Dacă necesită timp, automat necesită și perseverență. Dar din poprie experiență am observat că perseverența fără un gram de pasiune, nu există.

Pe lângă cele enumerate mai sus, ai nevoie și de alte skill-uri:


  • Creativitate
  • Inspirație
  • Abilități de comunicare în funcție de tipul de conținut
  • Să cunoști bine audiența


 Nu este ușor, însă poți oricând externaliza acest serviciu prin intermediul unui freelancer sau al unei agenții pentru crearea de conținut.


Cum să creezi content marketing?

 Înainte de orice acțiune sau efort de marketing ai nevoie de o strategie cu obiective clare pentru a reuși să măsori rezultatele ulterioare.

Indiferent că vrei să folosești content marketingul pentru businessul tău, pentru blog sau vlog, ai nevoie să răspunzi la următoarele întrebări.

Content marketing
Digital marketing
Marketing prin continut
Ce este content marketing?

Care sunt obiectivele tale?

Să n-ai obiective bine setate e ca și cum ai pleca la drum fără a cunoaște destinația. Poate fi o aventură interesantă, dar nu cred că vrei să 

Care este audiența ta?

Exemplu – Tineri cu vârsta cuprinsă între 18-30, pasionați de fotografie și traveling, postează des pe Instagram etc.

 Crează pe foaie, profilul consumatorului ideal. Da, poți să-i dai un nume, o zodie, orice detalii care crezi că te ajută să-l descrii cât mai precis.

Ai nevoie de asta pentru a știi cui te adresezi cu exactitate și prin ce canal de comunicare. Astfel, vei reuși să adaptezi mesajul tău în funcție de audiența ta pentru a comunica cât mai eficient.

 Pentru a crea un Buyer Persona, am scris într-o formă simplă aici.

Unde va fi distribuit conținutul?

 Poate fi pe blog, pe social media sau pe website în format de tip text, video, foto sau audio(Podcast).

Aici intervine și locul unde publicul tău țintă consumă informația în mod natural.

În funcție de aceste variabile vei putea crea, adapta și distribui conținutul pentur a fi cât mai aproape de potențialii tăi clienți.

Cum comunică brandu?

Trebuie să te raportezi și la strategia de branding pentru a știi exact cum să comunici.

Practic, trebuie să găsești vocea prin care transmiți mesajul audienței tale. În funcție de acest aspect vei știi cum să comunici pentru a te poziționa eficient în mintea consumatorului.

Cine crează content marketingul?

Aici lucrurile depind de buget, de tipul de business și de timpul pe care vrei să-l aloci pentru a crea conținut valoros. 

Poți externaliza oricând însă asigură-te că cel care îți va crea contentul a înțeles caracteristicile brandului tău și se poate adapta cu ușurință.

De ce ar interacționa audiența cu tipul tău de content?

Îi educă? Îi inspiră?

sau poate…

Îi amuză?

 Trebuie să ai în vedere că atunci când vorbim de crearea de conținut, acesta trebuie să fie mai bun sau mai interesant față de cel al competitorilor tăi.

După ce vei răspunde la toate aceste întrebări, vei avea o imagine de ansamblu și vei putea crea o strategie de conținut simplă și eficientă.

Apoi, urmează etapa de creare de conținut.

Câteva sugestii pentru a eficientiza procesul:

Poți transforma:

  • Articolele în videoclipuri
  • Videoclipurile în podcasturi
  • Podcasturile în articole
  • Articolele într-un ebook

Cred că ai prins ideea…

Copywriting vs Content Writing 

În industrie există adesea confuzia dintre cele două Diferența dintre ele este dată de modul de creare și obiectivul acestora.

Copywriting

 Scopul lui este de a scrie texte care să vândă mai bine. Un copywriting bun încurajează o acțiune și este un proces care presupune persuasiune și utilizarea inteligentă a cuvintelor. Pentru acesta psihologia este extrem de importantă pentru a reuși să compui texte care vând.

Content writing

 În altă ordine de idei, scopul pentru content writing este acela de a consolida încrederea și relația cu audiența ta. Acesta ajută consumatorii să ajungă mai ușor în contact cu brandul tău. 

Le poți combina pe cele două pentru a maximiza impactul și a spori conversia.

O concluzie…

Content marketing
Digital marketing
Marketing prin continut
Ce este content marketing?

De acum încolo gândește-te atunci când stai pe Facebook, LinkedIn, Instagram sau orice altă platforma online, ce cantitate de content se află la vârful degetului cu care dai scroll.


Imaginează-ți cât de diferit și epic trebuie să fie conținutul unui brand pentru a-ți capta atenția și a te face să te oprești macar câteva secunde.

Dacă ar fi să rezum într-o manieră super simplă și cu care să rămâi la final, content marketingul functioneaza efectiv ca un produs sau un serviciu pe care un anumit brand ti-l oferă gratuit.

Tu cum ai defini content marketingul?

Share this post

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email